W bieżącym roku szkolnym 2010/2011, od 3 stycznia do 20 kwietnia 2011 roku, realizowany jest
III etap projektu współfinansowanego przez Unię Europejską, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
pod nazwą "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy". Obecnie w projekcie uczestniczą
uczniowie klasy pierwszej - rocznik 2003 i 2004.
Istotą projektu jest wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego,
emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci, w oparciu o teorię inteligencji
wielorakich Howarda Gardnera. Podstawową formą zajęć jest zabawa
i praktyczne działania, a więc to, co dzieci lubią najbardziej. Praca dydaktyczno - wychowawcza
opiera się na bazie trzech ośrodków zainteresowań , w których uczniowie mogą rozwijać zdolności
wrodzone i wzmacniać swoje "słabsze" strony poprzez "mocniejsze".